درباره سایت

دوستان عزیزتر از جان؛ به پاس حرمت قلم و اندیشه، در صورت کپی مطالب، منبع آن را نیز ذکر کنید. به علت مشغلهء کاری ممکن است تاخیری ناخواسته در به روز رسانی و ارسال پاسخ سوالات دوستان به وجود آید که از همه شما عزیزان پوزش می طلبم!

چنانچه مطلبی بدون ذکر منبع در این وبلاگ درج شده است به ما متذکر شوید تا نسبت به آن اقدام نماییم...

کانال تلگرام دریانوردان ایران:
https://T.me/Seatime

وب سایت دریانوردان ایرانی:
http://seatime.ir

نویسندگان

شبکه های اجتماعی

هندبوک های دریایی از مهندسین و دریانوردان هندی

دانلود پی دی اف کتاب ها پــاور پـــویـــنـت بـــرق کشتی سیستم های کنترل سیستـــم نــاوبــری دریــانــوردان معرفی رشته ها قــوانیــن و استاندارد هــا مـتـفـرقـــه

برای دریافت کتاب و دست نوشته های مهندسین و دریانوردان هندی به یکی از دو آدرس زیر رجوع کنید:

http://ship-engineering.mihanblog.com/extrapage/book
یا
http://www.marineinsight.com/booksaad2345sdwsdmarine

bunkering malpractices cover



منبع : سایت Marineinsight

معرفی وبلاگ یکی از همکاران : مهندس الکترونیک دریایی

الکترونیک و مخابرات الکتروموتورها و پمپ ها مقالات فارسی پاسخ به سوالات دریــانــوردان مـتـفـرقـــه معرفی رشته ها قــوانیــن و استاندارد هــا بـــرق کشتی

Marine Electronic Engineering

این روزها به دنبال جستجو در مورد مطالب مربوط به شغل دریانوردی ؛ مهندسی کشتی و یا مهندسی برق در کشتی با نتایج چندانی روبرو نمی شوید . از وبلاگ هایی که در زمینه برق کشتی فعالیت خاص دارد و تقریبا به تمامی سوالات خوانندگان پاسخ می دهد وبلاگ یکی از همکاران خوب ما به نام " نوشته های یک مهندس الکترونیک دریایی " به آدرس http://marineelectronic.blogfa.com می باشد که از همه ی شما دوستانی که مایل به کسب دانش عملی در مهندسی برق و الکترونیک خصوصا دریایی می باشید به این وبلاگ رجوع کنید...
رادار با مگنترون

پیدا و پنهان صنعت تعمیر کشتی

مـتـفـرقـــه مقالات فارسی ســـاخــت کشتی


اهمیت حمل و نقل دریائی و کشتیرانی بر هیچ کس پوشیده نیست. کشتی ها امروزه بیشترین نقش را در اقتصاد بین المللی و صادرات و واردات ایفا می کنند. هم اکنون هزاران کشتی در آب های بین المللی تردد می کنند.
پیدا و پنهان صنعت تعمیر کشتی

بسیاری از کشورها با ایجاد کارخانه های تعمیر و تجهیز کشتی در محل عبور و مرور کشتی ها علاوه بر این که نیاز کشتی ها را برطرف می کنند از این طریق درآمد خوبی را نیز نصیب خود می کنند. موضوعی که متأسفانه در کشور ما کمتر به آن پرداخت شده است ایران می توانست از طریق تعمیرات کشتی علاوه بر رفع نیاز کشتی های کشور با تعمیر سایر کشتی های عبوری درآمد خوبی کسب کرده و از خروج ارز نیز جلوگیری کند. اما چنین نشد؟!

توجه به بخش تعمیرات و کلاً صنایع دریائی می تواند تا حدود بسیاری در این زمینه راهگشا باشد. با توجه به این که هر کشتی باید هر ۵/۲ سال یکبار تعمیر شود اگر تنها کشتی های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را در نظر بگیریم ماهانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار درآمد نصیب شرکت های تعمیراتی می شود. علاوه بر این، آنها از خدمات جانبی کشتی ها نیز سالی ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار کسب خواهند کرد. بنابراین صنعت تعمیر کشتی می تواند موجب اشتغال زائی و رونق مناطق ساحلی شود.

با این توصیف متأسفانه عدم توجه به صنایع دریائی و به خصوص صنعت تعمیر کشتی کشور از یک درآمد هنگفت محروم مانده است.


ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید

آرشیو مجله انگلیسی با نام propeller

دانلود پی دی اف مـتـفـرقـــه

Issue 26
May 2011

Issue 25
February 2011

Issue 24
July 2010

Issue 23
November 2009

Issue 22>
July 2009

Issue 21
October 2008

Issue 20
May 2008

Issue 19
November 2005

Issue 18
January 2005

Issue 17
March 2004

Issue 16
August 2003

Issue 15
January 2003

Issue 14
August 2002

Issue 13
February 2002

Issue 12
July 2001

Issue 11
February 2001

Issue 10
August 2000

Issue 9
January 2000

Issue 8
Jun 1999

Issue 7
May 1998

Issue 6
June 1997

Issue 5
September 1996

Issue 4
January 1996

Issue 3
March 1995

Issue 2
November 1994

Issue 1
July 1994

لینک های دانلود - لینک های مرتبط