تبلیغات
مهندسی دریا | دریانوردی | مهندسی کشتی - 10 مورد از تعمیرات Oily Water Seaparator که هر مهندس کشتی باید بداند!

درباره سایت

دوستان عزیزتر از جان؛ به پاس حرمت قلم و اندیشه، در صورت کپی مطالب، منبع آن را نیز ذکر کنید. به علت مشغلهء کاری ممکن است تاخیری ناخواسته در به روز رسانی و ارسال پاسخ سوالات دوستان به وجود آید که از همه شما عزیزان پوزش می طلبم!

چنانچه مطلبی بدون ذکر منبع در این وبلاگ درج شده است به ما متذکر شوید تا نسبت به آن اقدام نماییم...

کانال تلگرام دریانوردان ایران:
https://T.me/Seatime

وب سایت دریانوردان ایرانی:
http://seatime.ir

نویسندگان

شبکه های اجتماعی

10 مورد از تعمیرات Oily Water Seaparator که هر مهندس کشتی باید بداند!

مقالات فارسی تجهیزات موتورخانه



10 مورد از تعمیرات Oily Water Seaparator که هر مهندس کشتی باید بداند!

oil in water

هر مهندس کشتی باید تعمیرات و نگهداری OWS  (جداساز آب و روغن) را بداند و باید از مقررات استفاده از این وسیله و عواقب میان بر زدن و بای پس کردن این دستگاه آگاه باشد.

مهم ترین دلیلی که ممکن است عملکرد یک OWS  را زیر سوال ببرد ؛ مشکلاتی است که مانع کارکرد صحیح آن می شود و وقت هر مهندس کشتی را به هدر می دهد. کثیف شدن فیلتر ها در اثر استفاده ی ممتد و یا فلاش نکردن سیستم یک عیب معمولی به حساب می آید که عملکرد سیستم را دچار نقص می کند . دلایل مهم دیگری نیز هستند که در این مقاله قصد شناسایی و چگونگی رفع آن ها را به شما خواهیم آموخت:

1. میزان روغن در آب بیلج:
اگر روغن کمی در داخل آب بیلج وجود دارد می توانید آن را از OWS رد کنید ؛ در غیر این صورت بهترین کار انتقال آن به مخازن Incinerator برای تبخیر آب از روغن و سوزاندن روغن مورد نظر است . ان شالله که با قوانین جدید incinerator ها از روی کشتی ها برداشته خواهند شد و کشتی ها موظف به تحویل روغن سوخته به تاسیسات ساحلی خواهند بود.

2. نگه داشتن غلظت در حد نرمال:
توجه داشته باشید که هرگز روغن با غلظت بالا را وارد ows نکنید ؛ غلظت روغن ورودی به ows نباید بیشتر از 1000 mm2/s باشد.

3.عدم تخلیه روغن به خارج از ows :
روغن را به طور ناگهانی از ows خارج نکنید ؛ زیرا تمام این روغن ها به فیلتر ها چسبیده و باعث مسدود شدن فیلتر ها می شود. بهتر است با آب آن را فلاش کنید و سطوح داخلی را کامل بشویید.

4.استفاده از فیلتر شن و گرد و خاک:
فیلترهای ows فقط توانایی جداسازی آب و روغن را دارند و در جداسازی شن و ذرات گرد و غبار ناتوان بوده و باعث مسدود شدن فیلتر می شوند . در طراحی های جدید در ورودی پمپ فیلتر قرار میدهند تا ذرات شن و گردوخاک از همان ابتدا جدا شوند و وارد سیستم نشوند در غیر این صورت بازدهی سیستم بطور چشمگیری کاهش پیدا می کند.عمر این فیلترها با توجه به ساعات کارکرد روزانه ی آنها معمولا بین 1تا 2 سال است و همیشه باید فیلتر اضافه بر روی کشتی ها موجود باشد.
coal scare filter

5. تعویض سنسور های روغن و تمیز کردن آنها:
بهتر است سنسور های روغن (که در اثر بالا آمدن روغن در داخل مخزن ows فعال میگردد) به صورت برنامه ریزی شده تمیز و در صورت عدم کارکرد تعویض شوند. اگر سطح روغن در داخل مخزن بالا بیاید سنسور یک شیر سولونوید را فعال کرده و روغن را به داخل تانک روغن انتقال می دهد و مانع از ورود آن به آب دریا می شود.

6.توجه به المنت گرم کننده مخلوط آب و روغن:
این المنت در صورت روشن بودن دستگاه باید روشن باشد و در صورت خاموش بودن آن نیز باید خاموش باشد . اگر دستگاه برای مدت طولانی کارنکرده است و با روشن کردن دستگاه المن فعال نشد باید احتمال دهید که از کار افتاده است . گاهی اوقات عدم توجه به روشن بودن المنت باعث به وجود آمدن گازهای قابل اشتعال بر اثر دمای زیاد خواهد شد که خطر بسیاری را به همراه دارد.

7. توجه به عایق داخلی دستگاه (coating):
اکثر این دستگاه ها دارای عایقی از نوع اپوکسی هستند که غیرقابل اشتعال می باشد. باید توجه داشت از انجام هرگونه جوشکاری و حرارت دادن به بدنه ی دستگاه خودداری کرد ؛ باید توجه داشت که از هرعملی که باعث خوردگی در بدنه ی دستگاه می شود خودداری کرد.

8. اطمینان از پر بودن دستگاه با آب :
قبل از روشن کردن دستگاه حتما با آب شیرین یا حتی الامکان با آب دریا پر کنید ؛ دلیل این کار افزایش عمر فیلترها و افزایش بازدهی دستگاه می شود.
oily-water-separator
9. جلوگیری از نشتی:
در صورت مشاهده هرگونه نشتی در سیستم  باید در صدد رفع آن اکشن بگیرید . در فیلتر های دومرحله ای این نشتی باعث اختلال در عملکرد دستگاه می شود و عمر فیلتر ها را کاهش می دهد.

10. چک کردن دائم خروجی:
حتی اگر سیستم درست کار میکند و خروجی زیر 15 ppm است باید آن را چک کنید و از میزان روغن آن اطمینان حاصل کنید . در بسیاری از موارد سنسور 15 ppm درست کار نمی کند و میزان روغن موجود در خروجی را کمتر از مقدار واقعی نشان می دهد.

ترجمه شده توسط : شهرام هادی زاده

نظرات

  1. Thanks a lot for sharing this with all of us you actually realize what you are talking about!
    Bookmarked. Kindly additionally visit my web site =).
    We can have a link alternate contract between us
  2. Hey there! This post couldn't be written any better! Reading this post
    reminds me of my old room mate! He always kept talking about this.
    I will forward this article to him. Pretty sure he will have a good read.

    Thank you for sharing!
  3. Hello there! This is my first visit to your blog! We are a collection of volunteers and starting
    a new project in a community in the same niche. Your blog provided us valuable information to work on. You have done a wonderful job!
  4. Pretty section of content. I just stumbled upon your website and in accession capital to
    assert that I get in fact enjoyed account your blog
    posts. Anyway I'll be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently rapidly.
  5. Just wish to say your article is as astonishing. The clearness on your submit is just spectacular and i
    can suppose you are a professional on this subject.
    Well along with your permission allow me to grasp your feed to keep
    updated with impending post. Thank you a million and please
    continue the rewarding work.
  6. I loved as much as you'll receive carried out right here.
    The sketch is tasteful, your authored subject matter stylish.
    nonetheless, you command get bought an nervousness over that
    you wish be delivering the following. unwell unquestionably come more formerly again as exactly the same nearly a lot often inside case you shield this hike.
  7. Thank you a bunch for sharing this with all folks you actually know what you're
    talking approximately! Bookmarked. Please additionally talk over with my web
    site =). We could have a link trade arrangement between us
  8. Great post. I was checking continuously this blog and I'm
    impressed! Very helpful information particularly the last part :) I care for such info much.
    I was looking for this certain info for a long time. Thank you and best of luck.
  9. It's a shame you don't have a donate button! I'd without a doubt donate to this brilliant blog!
    I guess for now i'll settle for book-marking
    and adding your RSS feed to my Google account.
    I look forward to fresh updates and will talk about
    this website with my Facebook group. Chat soon!
  10. Thanks for your personal marvelous posting! I truly enjoyed reading it, you happen to be a great author.I
    will be sure to bookmark your blog and will come back from now on. I want to encourage continue your great posts, have a nice weekend!
  11. I seriously love your blog.. Very nice colors & theme.
    Did you create this website yourself? Please reply back as I'm hoping to create my own blog and want to learn where you got
    this from or what the theme is called. Appreciate it!
  12. After exploring a number of the articles on your blog,
    I seriously appreciate your technique of blogging.
    I book-marked it to my bookmark site list and will be checking back in the near future.

    Please check out my web site too and let me know what you think.

ارسال نظر

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر