تبلیغات
مهندسی دریا | دریانوردی | مهندسی کشتی - Voyage Data Recorder - جعبه’ سیاه در کشتی

درباره سایت

دوستان عزیزتر از جان؛ به پاس حرمت قلم و اندیشه، در صورت کپی مطالب، منبع آن را نیز ذکر کنید. به علت مشغلهء کاری ممکن است تاخیری ناخواسته در به روز رسانی و ارسال پاسخ سوالات دوستان به وجود آید که از همه شما عزیزان پوزش می طلبم!

چنانچه مطلبی بدون ذکر منبع در این وبلاگ درج شده است به ما متذکر شوید تا نسبت به آن اقدام نماییم...

کانال تلگرام دریانوردان ایران:
https://T.me/Seatime

وب سایت دریانوردان ایرانی:
http://seatime.ir

نویسندگان

شبکه های اجتماعی

Voyage Data Recorder - جعبه’ سیاه در کشتی

تجهیزات عرشه الکترونیک و مخابرات سیستم های کنترل فـــنـــاوری های دریایی پاسخ به سوالات مقالات فارسی

VDRیک وسیله ایمنی است بروی کشتی که همواره اطلاعات ضروری مربوط به عملیات کشتی را ثبت میکند. این سیستم شامل سیستم ضبط صدا برای مدت حد اقل 12 ساعت نیز میباشد تا با باز پردازش آن بتوان به بررسی اتفاقات در لحظه وقوع تصادف پرداخت.--- یک کشتی از جهاتی برترو متفاوت از یک جعبه سیاه هواپیماست چه از نظر کثرت اطلاعات ثبت شده و البته اینکه اطلاعات ضبط شده نباید کمتر از یک پریود 12 ساعته باشد. اطلاعات ثبت شده در 12 ساعت گذشته بطور پیوسته بوسیله آخرین اطلاعات وارد شده جای نوشت میشوند.

یک VDR میبایست قادر باشد در دریاهای طوفانی , تصادفات , آتشسوزی اطلاعات را حفظ کند و درشرایط تحت فشار در اعماق آب هنگام غرق شدن کشتی استقامت داشته باشد.

حسگرهای مختلفی در پل فرماندهی ومکانهای مهم کشتی تعبیه شده تا داده های اساسی را پیوسته جمع آوری کنند. این اطلاعات جمع آوری شده که شامل صدا, پارامترهای مختلف , موقعیت کشتی و غیره هستند به یک واحد ثبت وارد میشوند و برای حداقل 12 ساعت ذخیره میگردند.

همچنین یک کلید شستی درکنسول پل فرماندهی تعبیه شده تا در لحظه شروع حادثه ای همچون تصادف یا به گل نشستن کشتی با فشار دادن آن اطلاعات جدید از این لحظه شروع به ثبت میشوند.

اطلاعات جمع آوری شده توسط VDR بصورت داده های دیجیتالی و فشرده در آمده ودر یک قسمت محافظت شده در یک جای کاملا امن ذخیره میگردد. این قسمت معمولا یک کپسول محکم و ضد ضربه است که میتواند در جایی از کشتی ثابت باشد ویا پس از وقوع حادثه برای کشتی در آب شناور شود که در این صورت به یک EPIRBمجهز است تا به راحتی و سریع پیدا شود.

نصب VDR تحت قوانین بین المللی دریانوردی از اول جولای 2002 برای همه کشتی های مسافر بری وکشتی های باری با تناژ بالای 3000 تن الزامی شد و ملزومات مورد نیاز در قوانین 20 سولاس بخش 5 ایمنی در دریا آمده است.

در دسامبر 2004 یک بخشنامه در رابطه با قوانین بالا ارایه شد که کشتیها میتوانستند S_VDR استفاده کنند.

S-VDR یک VDR ساده شده است که اطلاعاتی که ثبت میکند اندکی کمتر و خلاصه شده است اما از نظر ضوابط و قوانین ذخیره اطلاعات همانند VDR میباشد.

حد اقل اطلاعاتی که باید ثبت گردد عبارتند از:

زمان و تاریخ

موقعیت کشتی

سرعت و جهت

صدای داخل محوطه پل فرماندهی

صدای بیسیم های کشتی VHF

اطلاعات صفحه رادار

اطلاعات عمق سنج

آژیر های اصلی

فرمانهای سکان و پاسخ آن

وضعیت دربهای اصلی در بدنه کشتی

وضعیت دربهای ضد آب و ضد حریق

فشار های وارده به بدنه کشتی

سرعت و جهت وزش باد

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به این سایت مراجعه کنید.

نظرات


  1. Excellent postings. Thanks.
    fast cialis online callus safe site to buy cialis online cialis 10 doctissimo trusted tabled cialis softabs enter site very cheap cialis interactions for cialis rezeptfrei cialis apotheke low cost cialis 20mg what is cialis
  2. دوست عزیز شما هم که خودت منبع رو ذکر نکردی در نوشته هات ، در صورتی که کل متنت رو یک به یک کپی کردی .
    • شهرام

      با سلام . مطمئنا اگر با غرض ورزی به مطالب نگاه نفرمایید در قسمت لینک های مرتبط با این مطلب منبع مورد نظر که از همکاران ما می باشند ذکر شده اند...

ارسال نظر

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

لینک های دانلود - لینک های مرتبط